Funktionärsschema U18-SM i Jönköping 12-14 maj

12-14 maj 2017 är det äntligen dags för U18-SM i Idrottshuset i Jönköping. Vi behöver många funktionärer för att det ska bli ett toppenevent för alla inblandade.

Vill du också hjälpa till så hör gärna av dig till Arvid Haag på tel 0701-495567. Det finns plats för ytterligare några både i bespisning och i hallarna.

Här kommer ett reviderat funktionärsschema för helgens U18-SM. Kolla noga och hör av er direkt om ni inte kan utföra anvisat uppdrag. Nedan är lite instruktioner för de olika uppgifterna.

Funktionärslista med namn U18-SM 12-14 maj – fördelning (klicka här)

Ansvarig check-in
De lag som bor på hotell eller komma på lördag morgon ska få sina deltagarkort och checkas in, så att vi vet säkert att alla kommer. Arvid eller Emma kommer att vara med och assistera.

 
 
Bespisning
Junedalskolans personal står för att laga maten, allt som sker utanför köket gör vi. Det innebär alltså, bl.a, fylla på kantiner, diska, torka bord, fylla på mjölk och mycket annat som helt enkelt sker utanför köket. Åsa Lingerfors arbetar i skolbespisning och har full koll.
 
 
Boendevakt
Boendevakter är ansvariga för vad som sker på boendet. Att alla som kommer på fredagen får sina deltagarkort samt informeras om regler, att alla dörrar är stängda när hallen lämnas och att det är snyggt i de offentliga utrymmena under dagarna. Lite småfix som att fylla på toalettpapper och tömma papperskorgar förekommer också.

När sist alaget har lämnat på lördagen ser ni till att det är låst överallt på boendet och lämnar. På eftermiddagen kommer sedan nästa grupp.

På söndagsmorgonen ska alla lag checka ut. INGA får lämna boendet före deras klassrum är synat och godkänt. Det ska vara grovstädat. När alla sedan lämnat går städvakterna igenom de offentliga utrymmena och tömmer papperskorgar på toaletterna, tar bort tandkrämsfläckar och annat grovstäd.

Alla lag kommer att få ut eget passerkort och nyckel till sitt klassrum, något de kvitterar ut hos bondevakten.

Arvid kommer att åka till skolorna och kontrollera på söndagmorgonen, så att det inte är några oklarheter.

 
 
Tävlingsledning/hallchef
Fungerar precis som under vanliga turneringen, förutom att samspel sker med svenska Volleybollförbundet som har personal på plats. Tävlingsledningen kommer troligtvis även få vara behjälplig att svara på frågor om Sportswik, då detta är nytt. Kompetens finns i gruppen.
 
 
 
Riggare
På fredag ska hela idrottshuset ordningställas vilket innebär att nät ska sättas upp, linjer ska tejpas, skiljenät ska upp, plannummer ska märkas ut etc. Ett jobb som kommer att ledas av Arvid Haag, Jens Ottosson och Emma Eriksson.
 
 
Säkerhetsansvarig/Ledarrum
Under helgen kommer vi att ha ett ”coaches corner” där ledare kan hänga med varandra och prata, ta det lugnt och fika lite. De som är ansvariga för ledarrummet ska se till att det finns kaffe i termos, fika framme och är allmänt trevligt.

Eftersom det inte är ett heltidsjobb har man även till uppgift att hålla lite uppsyn över idrottshuset. Ta något varv då och då in i omklädnngsrum och i korridorer för att se till att det dels ser snyggt ut men också att inga obehöriga rör sig i lokalerna. Detta är en viktig funktion, har vi erfaret under tidigare turneringar.

 
 
De gula fälten

Semifinaler, bronsmatcher och finaler i SM-klasserna tillsätter vi alla funktionärer på. Eftersom vi vill göra det till ett riktigt bra event för spelarna så satsar vi hårt med t.ex finaler med bollrullare och speaker. Rollerna som är gulmarkerade innebär alltså att man har en funktionsroll under slutspelet.

Eventuella byten
Om ni inte kan ta något pass är det VIKTIGT att ni meddelar mig så fort som möjligt, så försöker jag byta runt. Ett annat alternativ är att direkt byta med någon annan, glöm då inte att kontakta mig efteråt och berätta att ni har bytt .

Samtliga funktionärer får äta i matsalen under, innan eller efter sina pass. Ni kommer även att få en tröja märkt funktionär som man naturligtvis får behålla efter turneringen.

Tack för all hjälp, nu gör vi detta till en superhelg!!

Med vänlig hälsning

Best regards

Arvid Haag

projektledare Volleybompa: En bra start

Habo Wolley
+46701495567