Info inför beachvolleyskolan

Här kommer information om sommarens beachvolleyskola som vi arrangerar i Habo veckan efter midsommar för åttonde året i rad. Intresset för beachvolleyskolan har växt för varje år och i år har intresset varit rekordstort.

Vi är mycket glada att kunna genomföra en beachvolleyskola även i år, om än med vissa restriktioner pga Covid-19. Vi får dela upp både deltagande barn och ledare så att vi håller oss inom ramarna för vad som är tillåtet!

Med anledning av de restriktioner som Folkhälsomyndigheten, Riksidrottsförbundet och Svenska Volleybollförbundet har med anledning av Covid-19 så anpassas årets beachvolleyskola enligt följande:

  • Vi delar upp beachvolleyskolan i två grupper som tränar förmiddag 9.00-12.00 (barn födda 2007-2008) och eftermiddag 13.00-16.00 (barn födda 2009-2011). 
  • Max antal platser per grupp inkl. ledare blir 50 personer.
  • Endast deltagare & ledare får vara på anläggningen när beachvolleyskolan pågår. 
  • Istället för lunch i Missionskyrkan kommer vi att ge alla barn ett mellanmål utomhus (drickyoughurt, banan och ytterligare något). Detta får barnen äta och dricka i en paus under träningspasset. Innan mellanmålet ska alla barn och ledare tvätta händerna med tvål.
  • Alla deltagare får en t-shirt och en keps (vattenflaskan utgår).
  • Kostnad för deltagande är 495 kr. Om du inte har betalt detta redan så betala in på Habo Wolleys bankgiro 5042-8556. Märk betalningen med namn + ”Beachskola”.

Datum: 22-25 juni (veckan efter midsommar)
Tid: 9.00-12.00 respektive 13.00-16.00
Plats: Habo Energi Beach Arena (vid Slättens IP)

Gruppindelning

Vi har 78 barn i år uppdelat på två grupper med 39 deltagare per grupp. Vi har även det angenäma ”problemet” att vi är fler ledare än vad vi får plats med varje dag. Av den anledningen så får inte alla ledare vara med alla dagar och som ledare är man med antingen på förmiddag eller eftermiddag. 

Vi har åldersindelade grupper enligt följande:

  • Förmiddag kl. 09.00-12.00 PF2007-2008
  • Eftermiddag kl. 13.00-16.00 PF2009-2011

Gruppindelning  barn och ledare här (klicka på länken)

Barnen har delats in i åtta olika grupper baserade på ålder och sociala faktorer.  Vi kommer att göra en del aktiviteter i gruppen och en del gemensamt med alla barn. Om någon hamnat i ”fel” grupp så meddela oss så försöker vi lösa det om möjligt. 

Utrustning att ha med sig

Följande utrustning vill vi att alla barn och ledare har med sig:

  • Kläder efter väder (gärna en extra t-shirt och varm tröja)
  • Solkräm
  • Vattenflaska (finns även att köpa på plats för 30 kr/st – betalning med swish)
  • Solglasögon är inget måste, men rekommenderas

Skicka med varma kläder och ett extra ombyte till barnen (gärna i en vattensäker plastpåse om det skulle regna mycket).

Dricksvatten

Vatten finns i direkt anslutning till beachvolleyplanerna, så vattenflaskor kan fyllas på där.

Sjuk eller annat förhinder någon dag?

Extra viktigt att om man har någon form av sjukdomssymptom så stannar man hemma. Det är viktigt att du anmäler om ditt barn får förhinder så att vi vet om det är någon som inte kommer.. Skicka då ett sms till Jens på 0708-986606 (förmiddag) eller Martin 0705-247223 (eftermiddag).

 

Frågor?

Jens Ottosson
Habo Wolley
+46 (0)708-986606
jens@miljostrategen.se

« (Förra nyhet)
(Nästa nyhet) »