Rapport från årsmöte 2019

Habo Wolley hade årsmöte måndag 17 juni i Missionskyrkan i Habo.
En skara av klubbens medlemmar samlades på årsmöte där föreningens verksamhet den gångna säsongen gicks igenom och där planer för den kommande säsongen presenterades.

Föreningen kan se tillbaka på en säsong med mer aktiviteter än någonsin tidigare och fler aktiva medlemmar och ledare än någonsin tidigare. Verksamheten fortsätter att växa underifrån med barnverksamheten under 10 år och glädjande nog fortsätter fler spelare längre upp i åldrarna i föreningen.

Läs hela verksamhetsberättelsen: Verksamhetsberättelse för Habo Wolley säsongen 2018-2019

Under året har styrelsen sammanträtt sju gånger och arbetet har bestått av uppföljning av de verksamhetsmål som är fastställda. Prioriterade områden som styrelsen fokuserat på avser

• Fortsatt ekonomisk kontroll för att säkerställa en ekonomi i balans.
  • Bibehålla kvalitet på barn- & ungdomsverksamheten trots den stora mängden aktiva.
  • Genomförandet av nya Arvfondsprojektet Bogserlinan.
  • Få klart med uppstart av NIU på Sandaskolan.
  • Förbättra träningsmiljön för utveckling av elitspelare.
  • Få fler i Habo att gå och titta på Volleyboll.
  • Söka fler sponsorer som vill vara med och stödja både vår breda volleybollverksamhet och vårt samhällsengagemang.

Vi kan konstatera att vår verksamhet har planat ut för att sätta sig på en nivå med drygt 400 aktiva. Vi har åter igen lagt ett år bakom oss fyllt med cuper på olika nivåer både inomhus och på beachen, toppat med att arrangera U18 SM tillsammans med KFUM Jönköping. Vi har nått otroliga framgångar på ungdomssidan både inomhus och på beachen, vilket visar att vi håller en otroligt hög nivå på vår ungdomsverksamhet. Vi driver också integrationsprojektet (Bogserlinan) med stöd av allmänna Arvsfonden.

Allt detta har varit möjligt tack vare ett stort engagemang bland alla våra ledare och övriga ideella krafter. Styrelsen vill tacka alla som medverkat under säsongen 2018/2019 till Habo Wolleys fortsatta väg mot målet att bli landets bästa Volleybollklubb på alla nivåer. Vi ser med stor spänning fram mot nästa säsong.

Det ekonomiska resultatet för säsongen 2018-2019 slutade på ca -33 000 kr, vilket innebär att föreningen nu har ett positivt eget kapital på ca 285 000 kr. Omsättningen i föreningen under det gångna året var cirka 3,2 miljoner kronor. Habo Wolley har en stabil ekonomi, vilket är långsiktigt viktigt.

En fortsatt satsning på ungdomssidan görs under kommande säsong med anställd ungdomstränare och det är då tryggt att ha en bra ekonomisk bas. Med anledning av satsningar som medför ökade kostnader för verksamheten kommande år höjs medlemsavgifterna från 400 kr till 450 kr/medlem och från 700 kr till 800 kr/familj.

William Lindh och Laura Kvarnstrand valdes in som nya styrelseledamöter i föreningen.

Niclas Nordström, Birgitta Karlsson och John Kilefors lämnade styrelsen och tackades för sina insatser. Alla tre kommer att vara fortsatt engagerade i föreningens barn-,  ungdoms- & damverksamhet.

Anders Fogelström och Claes Larsson valdes till revisorer även för kommande år.

Styrelsen 2019-2020
Sekreterare: Laura Kvarnstrand
Vice ordförande: Jens Ottosson (även marknad)
Ledamot: Martin Joelsson (barn/ungdom)