Rapport från årsmöte 2020

Habo Wolley hade årsmöte måndag 15 juni i Missionskyrkan i Habo.
En skara av klubbens medlemmar samlades på årsmöte där föreningens verksamhet den gångna säsongen gicks igenom och där planer för den kommande säsongen presenterades.

Föreningen kan se tillbaka på en säsong med många aktiviteter och fler aktiva medlemmar och ledare än någonsin tidigare. Verksamheten fortsätter att växa underifrån med barnverksamheten under 10 år och glädjande nog fortsätter fler spelare längre upp i åldrarna i föreningen.

Läs hela verksamhetsberättelsen: Verksamhetsberättelse Habo Wolley säsongen 2019-2020

Under året har styrelsen sammanträtt sju gånger och arbetet har bestått av uppföljning av de verksamhetsmål som är fastställda. Prioriterade områden som styrelsen fokuserat på avser:

• Fortsatt ekonomisk kontroll för att säkerställa en ekonomi i balans genom kontinuerlig uppföljning av fastlagd budget.
  • Bibehålla kvaliteten på barn- & ungdomsverksamheten trots den stora mängden aktiva.
  • Genomförandet av Arvfondsprojektet Bogserlinan.
  • Genomföra uppstarten av NIU på Sandaskolan.
  • Förbättra träningsmiljön för utveckling av elitspelare.
  • Få fler i Habo att gå och titta på Volleyboll.
  • Söka fler sponsorer som vill vara med och stödja både vår breda volleybollverksamhet och vårt samhällsengagemang.

Vi kan konstatera att vår verksamhet har planat ut för att sätta sig på en nivå med mer än 400 aktiva. Publiksnittet på våra elitseriematcher fortsätter att öka stadigt. Vi har lagt ett år bakom oss fyllt med cuper på olika nivåer både inomhus och på beachen, toppat med att arrangera U18 SM tillsammans med KFUM Jönköping. Vi har nått otroliga framgångar på ungdomssidan både inomhus och på beachen, vilket visar att vi håller en otroligt hög nivå på vår ungdomsverksamhet.

Det blev ett abrupt slut på tävlingssäsongen på grund av Corona pandemin men vi har trotts detta kunnat fortsätta vår träningsverksamhet även om vi fick flytta utomhus tidigare än vi tänkt. Vi driver också integrationsprojektet (Bogserlinan) med stöd av allmänna Arvsfonden. Bogserlinans verksamhet finns beskriven på dess hemsida www.bogserlinan.se

Allt detta har varit möjligt tack vare ett stort engagemang bland alla våra ledare och övriga ideella krafter. Styrelsen vill tacka alla som medverkat under säsongen 2019/2020 till Habo Wolleys fortsatta väg mot målet att bli landets bästa Volleybollklubb på alla nivåer. Vi ser med stor spänning fram mot nästa säsong.

Det ekonomiska resultatet för säsongen 2019-2020 slutade på ca +162 000 kr, vilket innebär att föreningen nu har ett positivt eget kapital på ca 447 000 kr. Omsättningen i föreningen under det gångna året var cirka 3,3 miljoner kronor. Habo Wolley har en stabil ekonomi, vilket är långsiktigt viktigt. Coronapandemin innebär dock stora osäkerheter inför kommande år avseende ekonomin och flera projekt för att skapa nya intäktskällor är igång och/eller planerade inför kommande säsong.

En ny satsning under kommande säsong som innebär ökade kostnader är bland annat ytterligare ett lag i seriespel då herrar B går upp i division 1 och herrar C kommer att spela division 2. Årsmötet beslutade om oförändrade medlemsavgifter inför kommande säsong. Styrelsen gavs möjlighet att arbeta med en budget som har ett ekonomiskt underskott för kommande år med anledning av den osäkerhet som finns kopplat till Covid-19..

Birgitta Karlsson valdes in som ny styrelseledamöter i föreningen. Övriga ledamöter i styrelsen sitter kvar kommande år.

Styrelsen 2020-2021
Sekreterare: Laura Kvarnstrand
Vice ordförande: Jens Ottosson (marknad)
Ledamot: Martin Joelsson (senior/barn/ungdom)